Ακριβότερα


ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΣΧΑ

ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ

«Ξέροντας ότι δεν λυτρωθήκατε από τη μάταιη πατροπαράδοτη διαγωγή σας με φθαρτά, ασήμι ή χρυσάφι, αλλά με το πολύτιμο αίμα του Χριστού, ως αμνού χωρίς ψεγάδι και χωρίς κηλίδα.»
 (Α΄ Πέτρου 1:18-19)


-Πώς μπορεί ο αμαρτωλός να βρει τη συγχώρηση των αμαρτιών του; ρώτησε κάποιος πνευματικός άνθρωπος του Θεού έναν όμιλο θρησκευόμενων ανθρώπων.
-Με το να κάνει ελεημοσύνες σ’ όλη του τη ζωή, απάντησε κάποιος.
-Αυτό, είπε ο δούλος του Θεού, δεν μπορεί να είναι αλήθεια, γιατί οι φτωχοί, που δεν έχουν χρήματα, δεν θα μπορέσουν ποτέ να βρουν άφεση αμαρτιών, και ο Θεός τότε θα ήταν Θεός μόνο των πλουσίων. Έπειτα, αν υποθέσουμε ότι αυτό είναι κατορθωτό από όλους τους ανθρώπους, ο Λόγος του Θεού μάς λέει ότι πολύ ακριβότερα εξαγοράζονται οι αμαρτίες. Επαναλαμβάνω λοιπόν το ερώτημά μου. Πώς μπορεί ο αμαρτωλός να λάβει τη συγχώρηση των αμαρτιών του;

-Με το να πηγαίνει τακτικά στην εκκλησία, να νηστεύει και να κάνει έργα, απάντησε ένας άλλος.
-Ο Λόγος του Θεού μάς λέει ότι πολύ ακριβότερα εξαγοράζονται οι αμαρτίες, επέμεινε ο άνθρωπος του Θεού.

-Με το να καταφύγει στην έρημο και να κλαίει για τις αμαρτίες του σ’ όλη του τη ζωή, είπε κάποιος.
-Φίλε μου, πολύ ακριβότερα ακόμα εξαγοράζονται οι αμαρτίες.

-Με το να μετανοήσει και να μην ξανακάνει αμαρτίες στο μέλλον, πρότεινε ένας άλλος.
-Το να μην ξανακάνει κανείς αμαρτίες, δεν σημαίνει ότι θα του συγχωρηθούν και όσες έχει καμωμένες. Το να μην ξανασκοτώσεις, δεν σε αθωώνει από το φόνο που έκανες. Έπειτα, αν προσέξετε λιγάκι, θα αναγνωρίσετε ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί ποτέ να μείνει αναμάρτητος τελείως. Συνεπώς, η μέθοδος να μην ξαναμαρτήσει κανείς είναι ανέφικτη και πάντα θα παρουσιάζεται σε μας το ερώτημα: Πώς θα απαλλαχτώ από το βάρος των αμαρτιών μου;

-Με το να χύσει ο αμαρτωλός το αίμα του, σκέφτηκε ένας ακόμη.
-Πολύ ακριβότερα και από αυτό εξαγοράζονται οι αμαρτίες. Με το να θανατωθεί ένας αμαρτωλός δεν αθωώνεται ενώπιον του Θεού, διότι η τιμωρία της αμαρτίας είναι πολύ μεγαλύτερη από το θάνατο ενός αμαρτωλού. Η αμαρτία τιμωρείται με θάνατο αιώνιο, δηλαδή όχι με θάνατο του σώματος μόνο, καθώς μας πρότεινες, αλλά με κάτι πολύ παραπάνω, δηλαδή με αιώνιο χωρισμό από τον Θεό. Ώστε, το να θανατωθεί ένας αμαρτωλός, δεν συνεπάγεται ότι μεταβλήθηκε σε αθώο. Το να τουφεκιστεί ένας φονιάς δε σημαίνει ότι μεταμορφώθηκε σε άγιο. Ήταν φονιάς και παραμένει φονιάς. Ο θάνατός του δεν μετέβαλε την κατάστασή του. Ακόμη πολύ ακριβότερα εξαγοράζονται οι αμαρτίες, τόνισε ο υπηρέτης του Θεού.

-Μα τόσο πολύ ακριβά; ρώτησε έκπληκτος ένας από την ομάδα. Εγώ πίστευα ότι με το καθένα από όλα αυτά, που είπαμε, θα μπορούσε να δοθεί συγχώρηση.
-Άκουσε, φίλε μου, όσο σπουδαιότερο είναι το πρόσωπο που υβρίζεις, τόσο σοβαρότερη είναι η ενοχή σου και η τιμωρία σου. Εάν το να προσβάλεις έναν μονάρχη, έναν αυτοκράτορα, μπορεί να σου στοιχίσει πολλά χρόνια από τη ζωή σου, τι τιμωρία πρέπει να φανταστείς όταν καθημερινά με τη ζωή σου προσβάλλεις τον Αιώνιο Θεό, τον Υπέρτατο Κύριο και Δημιουργό του Σύμπαντος; Αλλά καταλαβαίνω τη στενοχώρια σας και την ανυπομονησία σας. Ακούστε, λοιπόν.
Οι αμαρτίες δεν συγχωρούνται, ούτε με αγαθοεργίες, ούτε με νηστείες και θρησκευτικούς τύπους, ούτε με υποσχέσεις ότι δεν θα αμαρτήσουμε ξανά, ούτε με ερημική ζωή και δάκρυα, ούτε με το να χύσουμε το αίμα μας το αμαρτωλό, αλλά πολύ ακριβότερα ακόμα. Συγχωρούνται μόνο ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥ ΥΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.


Καθίστε τώρα και βάλτε σε μια ζυγαριά, από τη μια πλάστιγγα όλο το σωρό των «ψευτοφαρμάκων» που αναφέραμε και από την άλλη πλάστιγγα το Αίμα του Χριστού που χύθηκε στο Σταυρό, και κοιτάξτε προς ποιο μέρος θα γείρει. Όλα αυτά τα ανθρώπινα μέσα είναι σαν τη σκόνη, που κάθεται πάνω στο τάσι της ζυγαριάς. Η αποστασία του ανθρώπου από τον Θεό είναι πολύ σοβαρότερη από όσο φαντάζονται οι άνθρωποι. Και η θεραπεία της είναι πολύ ακριβότερη από όσο νομίζουν. Ο Θεός έστειλε τον Άγιο και Δίκαιο Υιό Του στον κόσμο για να θεραπεύσει την αμαρτία μας και να κάνει σωτηρία, που ολόκληρη η ανθρωπότητα, μαζί με τους Αγίους Αγγέλους, δεν θα μπορούσαν ποτέ να κάνουν.
Μόνο ο Θεός είναι σε θέση να ορίσει Αυτός το μέσο , με το οποίο θα συγχωρηθούν οι αμαρτίες μας. Και το μέσο αυτό είναι το Αίμα του Μονογενούς Υιού Του. Εκεί επάνω στον Σταυρό έγινε το μεγάλο και πλήρες Έργο της πληρωμής των αμαρτιών μας, και κάθε αμαρτωλός που πιστεύει στο Αίμα του Χριστού, παίρνει από τον Θεό τη συγχώρηση των αμαρτιών του, την οποία με κανένα άλλο μέσο δεν μπορεί να βρει. Ας έχει δόξα ο Πανάγαθος Πατέρας Θεός, που τόσο μας αγάπησε (Ιωάννης 3:16).
Ας έχει δόξα ο Ιησούς Χριστός, ο Μονογενής Του Υιός, που κατέβηκε από τους Ουρανούς για να χύσει το Αίμα Του και να συγχωρηθούν οι αμαρτίες μας.
Και όμως, μετά από ένα τόσο μεγάλο Έργο, βρίσκει κανείς σήμερα ανθρώπους, που ζητούν με δικές τους προσπάθειες να εξιλεωθούν απέναντι του Θεού, ενώ ο Θεός διακηρύττει ότι: «Και αν πλυθείς με νίτρο, και πληθύνεις για τον εαυτό του την αλοιφή για να καθαριστείς, η ανομία σου μένει μπροστά μου σημειωμένη» (Ιερεμίας 2:22).
Ας μην απατάται κανένας. Μόνο «το αίμα του Ιησού Χριστού, του Υιού του, μας καθαρίζει από κάθε αμαρτία» (Α΄ Ιωάννη 17).
Κάθε άλλο μέσο ανθρώπινο, όπως όλα όσα αναφέρθηκαν προηγουμένως, δεν αρκεί για να αποκτήσει εκείνο, που στοίχισε πολύ ακριβά στον Θεό. Το δώρο της σωτηρίας του αμαρτωλού για την οποία χύθηκε «το πολύτιμο αίμα του Χριστού, ως αμνού χωρίς ψεγάδι και χωρίς κηλίδα» (Α΄ Πέτρου 1:19).