Τι σημαίνει πιστεύω στην Ανάσταση




-Σημαίνει πιστεύω ότι ο Ιησούς Χριστός αναστήθηκε ως ιστορικό γεγονός και όχι ως θρησκευτική παράδοση ή τελετουργία. Σημαίνει πιστεύω ότι αναστήθηκε στ’ αλήθεια, και όχι απλώς σαν ένα παραμύθι που το λένε κάποιοι, αλλά δεν ξέρουμε τι έγινε στην πραγματικότητα. Πιστεύω σημαίνει ξέρω, κι ας μην είδα. Πιστεύω στην ανάσταση του Κυρίου σημαίνει πιστεύω ότι ήταν νεκρός και έγινε ζωντανός ύστερα από τρεις ημέρες. Σημαίνει πιστεύω ότι βρήκαν την πέτρα κυλισμένη και τον τάφο άδειο. Σημαίνει πιστεύω ότι Τον είδαν ζωντανό, και πως τους μίλησε και έφαγε μαζί τους, και πως ανέβηκε μπροστά στα μάτια τους στον ουρανό. Και η

μαρτυρία τους είναι αληθινή.

                                  

-Σημαίνει πιστεύω ότι αν ο σπόρος δεν πέσει στη γη για να πεθάνει, τότε μένει μόνος. Αλλά αν πεθάνει, τότε φέρνει καρπό πολύ. Πιστεύω πως όπως ο Χριστός πέθανε για να με σώσει, έτσι κι εγώ δεν γίνεται να ζήσω την αναστημένη ζωή αν δεν πεθάνω ως προς την αμαρτία και η αμαρτία ως προς εμένα. Όλα αυτά τα σημαίνει η ανάσταση του Χριστού. Αν πιστεύω σ’ αυτήν, τότε πιστεύω και στην αμαρτία που Τον σκότωσε. Και αν πιστεύω στην αμαρτία, τότε βλέπω τη δική μου αμαρτία. Και αν βλέπω τη δική μου αμαρτία, τότε παίρνω τον δρόμο για τον Σταυρό, για να την αφήσω εκεί πάνω, για πάντα. Γιατί αν δεν είναι πραγματικότητα η αμαρτία μου, τότε γιατί πέθανε ο Χριστός;

 

-Πιστεύω στην ανάσταση του Κυρίου σημαίνει πιστεύω στον θάνατό Του. Πιστεύω στον θάνατο του Κυρίου, σημαίνει πιστεύω στον Σταυρό, και σε ό,τι αυτός εκπροσωπεί: σημαίνει πιστεύω στην ντροπή, την οργή, την αδικία του θανάτου εκείνου. Σημαίνει πως ανήκε σε μένα, στη δική μου αμαρτία ένα τέτοιο τέλος. Σημαίνει πιστεύω στη βαρύτητα της αμαρτίας, και δεν την βλέπω ελαφριά και επιπόλαια. Την βλέπω όπως είναι: θάνατος. Και βλέπω ότι ο μόνος τρόπος για να φτάσω από τον θάνατο στη ζωή είναι ένας άδειος τάφος. Η ανάσταση. Η δική Του ανάσταση.

 

-Σημαίνει πιστεύω ότι ο Ιησούς Χριστός πέθανε για μένα. Πέθανε στη θέση μου, για τη δική μου αμαρτία, αλλά ήταν αθώος. Γι’ αυτό ο Θεός Τον ανέστησε, γιατί δεν βρήκε πάνω Του αμαρτία. Και τη δική μου αμαρτία την πήρε πάνω Του ο αθώος, ο Αμνός του Θεού, ο Ιησούς Χριστός. Και πλήρωσε γι’ αυτήν, αντί να πληρώσω εγώ. Πέθανε αντί να πεθάνω εγώ. Και η αμαρτία μου τώρα δεν υπάρχει. Είμαι ελεύθερος. Είμαι καθαρός.

 

-Σημαίνει πιστεύω ότι κι εγώ θα Τον ακολουθήσω στην ανάστασή Του. Σημαίνει πως θα πεθάνω κι εγώ, όπως Εκείνος. Σημαίνει πως θα συν-πεθάνω και έπειτα θα συν-αναστηθώ. Ο θάνατος αυτός θα είναι πνευματικός, και όπως ο Χριστός πήρε την αμαρτία μου πάνω Του στον Σταυρό, έτσι κι εγώ θανατώνω τον παλιό μου εαυτό και τον στέλνω στον Σταυρό να πεθάνει. Έπειτα, το πνεύμα μου, αναστημένο μαζί με τον αναστημένο Ιησού, θα ζήσει μια νέα, άγια ζωή.

 

-Πιστεύω στην ανάσταση του Κυρίου σημαίνει πιστεύω στην ανάσταση των νεκρών. Σημαίνει πως έχω πεθάνει στον Σταυρό μαζί με τον Ιησού, διά της πίστης, και δεν ζω πλέον εγώ, αλλά ζει Αυτός μέσα μου. Δεν έχω δικό μου «θέλω», δικό μου «εγώ», αλλά τα δικά Του. Και αφού πέθανα μαζί Του, τότε θα αναστηθώ μαζί Του. Είμαι δικός Του, Του ανήκω. Εκείνος νίκησε τον θάνατο για μένα, και Εγώ είμαι δικός Του. Δεν θα γευτώ θάνατο, αλλά η στιγμή της αναχώρησής μου από αυτόν τον κόσμο θα είναι η στιγμή που θα δω τον Λυτρωτή μου με τα μάτια μου. Ζω ήδη από τώρα την αναστημένη ζωή, και όταν έρθει η ώρα να αφήσω τον κόσμο, η καρδιά μου ήδη θα Του ανήκει, και Εκείνος θα με πάρει κοντά Του για να ζήσουμε αιώνια μαζί.

 

-Αν πιστεύω στην ανάσταση των νεκρών, τότε «προσδοκώ ανάσταση νεκρών». Ναι, τη δική μου.


Από το περιοδικό ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ, τεύχος Μάρτιος-Απρίλιος 2021

παραγγελίες στο ofragopoulos@gmail.com